dissabte, 16 de juliol del 2011

Arrels(1997-2004)





Vaig iniciar la meva trajectòria artística l'any 1997, al trobar-m'he davant d'una tela en blanc. Allí vaig descobrir-hi cert espai de possibilitat. A la vegada, la present dificultat tècnica em va plantejar una sèrie d'interrogants, que es van convertir amb el motor de la meva exploració inicial.

Poc després vaig rebre diferents coneixements tècnics, a càrrec del pintor Josep Sanllehy, resident a Peralada. Aprendre la tècnica, em va donar els recursos necessaris per poder manifestar pictòricament certes temàtiques d'interès.

Les pintures d'aquella època reflectien motius del meu entorn més proper:
Paisatges rurals, bodegons, girasols...



Pintures etapa inicial:
(prèvies a l'any 2004)


Vilabertan; bales de palla. Oli sobre tela









girasols. Pastels sobre paper.












Cartell fet amb llapis de colors i sanguína.










Bodegó de verdures. Oli sobre tela.
 











Sèrie fruites. Oli sobre tela ( Exposició Monestir de Vilabertran)






Platja. Oli sobre tela
Partint de la motivació present i davant la riquesa que trobava en l'àmbit creatiu, vaig seguir la meva aventura artística i personal ampliant coneixements, formant-m'he l'any 2004 en un grau superior de pintura a l'Escola d'Art d'Olot.

El model al natural, pintar a la natura "in situ", així com conèixer les diferents corrents de la història de l'Art, sobretot els -ismes de finals del segle XIX i principis del XX (impressionisme, expressionisme...) va significar-m'he el reconeixement d'una vocació.
Em vaig sentir tocat i commogut pel sentit de l'Art, per aquesta abstracció definida, per aquesta definició abstracte. Per aquest enigma que em representa un espai on trobar-me amb allò més vertader, quelcom sagrat.

Quin seria el meu missatge? Que seria allò que jo tenia per dir, per explicar, per compartir...allò essencial.

Conscient aleshores que al llarg de la història, d'alguna manera, ja tot lo important s'havia dit, la meva tasca podia consistir en el com ho diria, en la singularitat de l'expressió, en la possible confluència espai/temps de quelcom original. Disposar-me a descobrir allò propi, em resultava apassionant i alhora sanador.
La meva pintura es va transformar de manera notable, l'any 2004, passant de ser una pintura figurativa fins aleshores, a una pintura de caràcter abstracte.




Crec que creativament parlant, tota figuració conté quelcom d'abstracció i que tota abstracció conté a la vegada quelcom de figuració.
Mai he cregut massa en les etiquetes; Crec en lo orgànic de la pintura, en la possibilitat que s'hi presenta quan aquesta persisteix oberta, receptiva a la innovació, a la transformació, al canvi.

L'influència de la pintura, em va portar a qüestionar-me certes estructures de pensament, vàlides per a mi fins aleshores.
El que fins llavors havia estat principalment un viatge de descobriment enfocat cap a l'estímul extern, es va transformar en un "anar cap a dintre"

En la pràctica, vaig descobrir que pintar no sols em permetia manifestar una realitat exterior, sinó que em servia també per comunicar-me a un nivell més profund, a un nivell d' ànima.
A la vegada, vaig adonar-me que n'és tan important el reconeixement de lo propi, com l'estar receptiu a noves formes.

En l'època que vaig estar a l'escola d'art d'Olot, vaig coincidir amb en Jordi Isern, artista contemporani i en aquella època també professor d'art. En ell vaig trobar un referent a l'hora d'aproximar-me a l'espiritualitat a través de l'art.

També vaig ser inspirat a viatjar, comprenent el viatge com una aventura personal d'auto descobriment, com una font d'enriquiment que em podia servir per alliberar-m'he de certs perjudicis i inspirar-me en la creació.

Vaig interessar-me per altres cultures, obrint-me a diferents formes d'entendre la vida. Conèixer diferents capitals d'Europa, part de centre Amèrica i viure el peregrinatge en el cami de Santiago, han estat valuoses experiències que d'alguna manera han aportat riquesa al contingut de la meva obra.



Panamà (fotografia)


rutes de peregrinació (fotografia)


Cabo Finesterre (fotografia)

Al acabar la meva formació a l'escola d'art d'Olot , vaig crear un estudi artístic, per tal d'aprofundir en l'experiència creativa.
El present estudi representa per a mi un espai on tot o gairebé tot pot ser possible. Allí l'exercici de la llibertat, em convida a prendre certes responsabilitats sentint-m'he d'alguna manera protagonista i a la vegada espectador de tot el que s'hi esdevé.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada